اعتبار سازی و برندینگ کسب و کارهای رستورانی یکی از اصول اولیه برای افزایش درآمد رستوران است. اگر مدیر هر کسب و کاری هستید باید بدانید که امروزه برندسازی و ایجاد شهرت و اعتبار برای نام تجاری تان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تنها یکی از نتایج آن می تواند مشتریان بیشتر و فروش بالاتر باشد. در هر مرحله از کسب و کار رستوران داری خود که هستید برای برندینگ رستوران تان دیر نیست و می توانید با راهکارهای مناسبی که در اینجا به شما ارائه می کنیم به برندسازی رستوران خود کمک نمایید.
شناخته شدن تنها یکی از نمودهای برندینگ کسب و کارهای رستورانی است. این مسئله را برای کسب و کارهایی که دارای برند مشهور هستند به راحتی می توانید مشاهده نمایید که مردم تا چه اندازه به برندهای بزرگ اعتماد دارند و به سادگی هر محصولی که این شرکت ها تولید و ارائه می نمایند خریداری می کنند. جلب توجه و اعتماد مشتری از مهمترین اثراتی است که برندسازی رستوران به وجود می آورد. زمانی که شما اعتماد مشتریان خود را به دست آورید می توانید ادعا کنید که گام مهمی برداشته اید و تاثیر مثبت آن را روی کسب و کار خود مشاهده نمایید.
برندینگ همیشه یکی از چالش های مهم در هر کسب و کار به شمار می آید. رستوران داری نیز از کسب و کارهایی است که از این قاعده مستثنی نیست و مانند هر شغل دیگری نیاز دارد تا برند خود را به مشتریان خود بشناساند و هر زمان که مشتریان با نام برند آن برخورد کنند نکات مثبتی از آن در ذهن شان تداعی شود. ماندگاری و تداعی شدن در ذهن مشتری از اصول اساسی برندسازی رستوران است. مرحله اول این است که مشتریان نام رستوران شما را بدانند و با شنیدن این نام به یاد رستوران شما بیفتند. از این نظر می توان گفت که محبوب سازی نام رستوران در میان مخاطبین اولین گام در برندینگ کسب و کارهای رستورانی است. این کار باعث می شود مشتریان بیشتر به کیفیت و کار رستوران شما اعتماد نمایند.
در واقع شما با این کار به مشتریان کمک می کنید تا رستوران شما با بهتر بشناسند و با کیفیت کارتان بیشتر آشنا شوند.شناخت نیازهای اولیه برای بازاریابی و برندسازی رستوران کمک بزرگی به موفقیت ما می نماید. پیش از اینکه به فکر برندسازی رستوران یا آشپزخانه خود باشید باید مراحل مختلفی را از سر بگذرانید.
اولین و مهمترین مسئله در برندینگ کسب و کارهای رستورانی نام برند است. نام نقش مهمی در تثبیت و ماندگاری برند در اذهان مردم دارد. اگر برندسازی و برند را یک مجموعه بدانیم مهمترین و ملموس ترین عنصر این مجموعه نام آن است و این عنصر کمتر از دیگر عناصر دستخوش تغییرات می شود و اولین چیزی که مردم از یک برند به یاد می آورند نام آن برند است. همچنین نام یک برند نقش پر رنگ و اصلی را در شهرت سازی و کسب اعتبار برای برند ایفا می کند.
عنصر مهم دیگر در برندینگ کسب و کارهای رستورانی ، لوگو است.
لوگو می تواند مجموعه گسترده ای از تصاویر , متون و اشکال مختلف و تصاویر انتزاعی باشد که نشان دهنده هویت و نام و نشان یک کسب و کار است. هر کسب و کار و تجارتی برای خود یک لوگو مشخص و مناسب طراحی می کند و کسب و کار خود را بر مبنای این نشان برندسازی می نماید. طراحی لوگو حرفه ای رستوران می تواند از جذاب ترین بخش های راه اندازی رستوران باشد.
انتخاب مناسب نام و لوگو اهمیت زیادی دارد و برای طراحی آن نباید تنها به این زمان توجه کرد بلکه ما لوگو را طراحی می کنیم تا برای 50 سال آینده نیز همچنان از آن به عنوان نشان تجاری رستوران خود استفاده کنیم. در واقع استفاده از عناصر بصری برای افزایش ماندگاری در ذهن مشتری موضوع مهمی است که برندهای بزرگ جهانی به آن اهمیت زیادی می دهند. زمانی که شما لوگوی خود را طراحی می کنید از آن برای شروع برندینگ کسب و کارهای رستورانی و هر نوع تبلیغات رستوران استفاده می کنید.
این لوگو روی تمامی
چاپ می شوند و در معرض دید مشتریان قرار می گیرد.
روش های مختلف تبلیغات چاپی برای نمایش لوگو رستوران به مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد.
اکنون که نام و لوگوی رستوران خود را انتخاب کردید نوبت به انتخاب روش مناسب برای برندینگ کسب و کارهای رستورانی و آشناسازی مشتریان با برند تان می باشد.
شما روشها و انتخاب های زیادی برای شناسایی برند خود به دیگران دارید که از آن جمله می توان به:
و … اشاره نمود.
اما راهکارهای ساده تر و خلاقانه تری نیز وجود دارد که می توانید نظر مشتریان را جلب نمایید.
جلب توجه مشتریان برای بازگشت دوباره به رستوران شما اهمیت بسیار زیادی در برندینگ کسب و کارهای رستورانی دارد.
برای برندینگ کسب و کارهای رستورانی می توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید.
یکی از آنها طراحی دکوراسیون رستوران است.
دکوراسیون داخلی و نمای خارجی رستوران تاثیر زیادی در انتخاب یک رستوران خوب در یک مشتری دارد. استفاده از ایده های جالب برای دیزاین رستوران و نیز طراحی منوی رستوران از روشهای بسیار اثربخش در برندینگ کسب و کارهای رستورانی است. رنگ برای دیزاین داخلی و خارجی رستوران مسئله مهم دیگری در برندینگ کسب و کارهای رستورانی است. اگر از رنگ خاصی در دکوراسیون خود استفاده کرده اید از این رنگ برای طراحی منو نیز استفاده کنید و گلدان های گلی با همین رنگ در بیرون از رستوران قرار دهید. جعبه غذای بیرون را نیز با این رنگ طراحی کنید و سرویس غذاخوری و پذیرایی را نیز با این رنگ ست نمایید.
مطمئن باشید که این کار می تواند تاثیر خوبی روی نظر مشتری شما داشته باشد
و باعث می شود مشتری حس خوبی به رستوران یا فست فود شما پیدا کند.
در صورتی که برای برندینگ کسب و کارهای رستورانی خود نیاز به مشاوره دارید می توانید با مجموعه تخصصی کمالو تماس بگیرید. قدرتمند تر شدن برند شما همچنین می تواند به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک بزرگی نماید در زمانی که از حضور برندهای جهانی در بازار داخلی ایران در زمینه های مختلف جلوگیری می شود ضعف برندهای داخلی می تواند فرصت را برای برندهای خارجی فراهم نماید تا از بازار داخلی ایران سود بیشتری ببرند. در این میان:
نیز می توانند با پرداخت به مقوله برندسازی به ارتقای کیفیت صنف و حوزه خود کمک نمایند.
توجه نمایید که حتی یک رستوران کوچک نیز می تواند خود را به یک برند بزرگ و معتبر تبدیل نماید. خودتان را محدود نکنید و دست کم نگیرید. مشاوره راه اندازی رستوران در تهران و نیز مشاوره برندینگ و افزایش فروش رستوران از خدماتی است که در این مجموعه ارائه می شود. با راهکارهای این مجموعه به سادگی می توانید در مدت زمانی کوتاه رستوران خود را راه اندازی کرده و به یک برند معتبر و شناخته شده تبدیل نمایید.