مدیریت رستوران مانند تماشای چرخ دنده های یک ماشین پیچیده است. نه تنها شما نگرانی های مدیریتی معمول کارکنان و مشتریان را دارید، بلکه باید خدمات غذایی منحصر به فردی نیز ارائه نمایید تا رستوران شما شاخص تر و ممتاز تر از سایر رستوران ها باشد. این برای مدیریت رستوران می تواند غرور آمیز باشد. اگر تصمیم به راه اندازی رستوران جدید دارید و یا تغییر و تحولی در رستوران قدیمی خود ایجاد نمایید نیاز به روشهای مدیریتی دارید تا بتوانید رستوران خود را در اوقات مختلف پابرجا نگه دارید. در اینجا تعدادی از نکاتی که برای مدیریت بهتر رستوران خود به آنها نیاز دارید را خواهید یافت.
دو روز در رستوران یکسان نیست. مانند هر کسب و کار دیگری در شغل رستوران داری نیز ممکن است با بحران های مختلفی مواجه شوید. چیزها سریع حرکت می کنند و بدترین کاری که مدیر می تواند در این نوع موقعیت انجام دهد، رویکرد متناقض به نحوه پاسخ و حل مسائل است.
شما برای مدیریت رستوران به چه چیزی نیاز دارید؟
وقتی جلوی درب ازدحام ایجاد شده است و مشکل کوچکی در آشپزخانه وجود دارد، کارمندان شما باید بدانند که شما قصد دارید محکم باشید. مقاومت و پابرجا بودن شما این امکان را برای آنها فراهم می کند تا در زمان استرس و مشکلات به خوبی آن ها را اداره نمایند و کارها را سر و سامان دهند.
در کسب و کار رستوران،همه چیز سریع به سمت شما می آید. شما باید فعالانه عمل کنید و به جای واکنش پذیری منحنی وار پیش بروید. این به این معنی است که شما باید در آینده نگاه کنید و کار کنید، نه در حال حاضر.
برای مدیریت تصمیمات مانند:
اگر فعال نباشید، مدیریت رستوران از دست شما خارج خواهد شد
و این شما هستید که به جای رستوران مدیریت می شوید.
به عنوان یک مدیر، تجربه واقعی تر در زمان کار کردن در کسب و کار به دست می آید زمانی که شما با مشکلی مواجه می شوید و قرار است با آن دست و پنجه نرم کنید مدیریت رستوران به چشم می آید. حتی اگر مدیر باشید نگران نباشید دستهایتان کثیف شود، چه کسی می داند که چگونه آشپزخانه کار می کند، آشپزها با چه چیزهایی برخورد می کنند، استرس خدمتکارها. با کارکنان خود در مورد آنچه که انجام می دهند صحبت کنید و دلیل اینکه آنها چرا از چنین روش های استفاده می کنند را به آنها توضیح دهید. شما از کارکنان خود احترام (و دانش) کسب می کنید و پایه ای بهتر برای تصمیم گیری هایی که بر آنها تاثیر می گذارد و مشتریانی که در خدمت هستند، پایه گذاری می کنید.
بر اساس نظرسنجی اخیر، 46 درصد از مدیران و صاحبان رستوران می گویند که استخدام، آموزش و سپس حفظ کارکنان، چالش شماره یک آنها است.
نگه داشتن کارکنان یک اولویت است. جایگزین کردن کارمندان هزینه ای هنگفتی در هر صنعت و کسب و کار دارد که میزان سوددهی را کاهش می دهد. مشتریان رستوران ها برای تجربه می آیند (همانطور که در یک دقیقه صحبت می کنیم)، و بخشی از این تجربه، در ارتباط با کارکنان و پرسنل رستوران به دست می آید. مدیریت رستوران باید به این نکته توجه نماید که رفتار و روش کارکنان در مواجه با مشتریان به بهترین شکل ممکن باشد.
مدیریت انتظارات مشتری در هر کسب و کار دشوار است.
اما مدیریت رستوران برای رستوران موفق و بدون شکست باید به این مسئله بپردازد. شما با همه چیز از تنظیمات غذا، مسائل مربوط به رژیم غذایی، جریان ترافیکی در اطراف رستوران، مشتریان متواضع، رزروهای آخرین لحظه و افرادی که پنج دقیقه قبل از اینکه شما برای بستن رستوران آماده شوید برای صرف غذا می آیند.
رضایت مشتری هدف نهایی هر تصمیمی است که در هنگام بروز مشکل برای مشتری ایجاد می شود. کسب رضایت مشتری می تواند متفاوت باشد، اما نتیجه نهایی همیشه یکسان است. زمانی که مشتری از مدیریت رستوران ,غذا , پارکینگ و سایر موارد رضایت داشته باشد شما می توانید انتظار داشته باشید که او را در آینده برای صرف غذا در رستوران تان دوباره ملاقات نمایید. یک نکته مهم این است که رضایت مشتری را با به خطر انداختن پرسنل خود به دست نیاورید. شما به عنوان مدیر رستوران باید از کارکنان خود محافظت نمایید زیرا نمی خواهید به قیمت جلب نظر مشتری پرسنل خود را از دست بدهید.
صنعت رستوران اکنون تقریبا نیمی از دلار آمریکا را در ایالات متحده اداره می کند. بسیاری از مردم به جای پخت و پز در خانه در رستوران غذا می خورند. زیرا بسیاری از افراد وقت کافی برای پخت و پز در خانه را ندارند و یا انگیزه و تمایل برای این کار در بسیاری از افراد وجود ندارد. غذا فقط غذا نیست طبق گزارش انجمن ملی رستوران، 56 درصد از بزرگسالان مورد بررسی گفته اند که ترجیح می دهند پول را برای تجربه صرف کنند، نه صرفا رفتن به فروشگاه برای خرید غذا. شما ممکن است فکر کنید که شما تنها تهیه و تحویل غذا را مدیریت می کنید، اما شما همچنین می توانید مدیریت تجربه مشتری را نیز تجربه نمایید.
این خوب است که شما به عنوان مدیریت رستوران نگرانی های خود را از غذای خوب و کیفیت بالای آن داشته باشید، اما اگر شما برای تجربه مشتریان خود نگران نباشید و وقت صرف نکنید، شما تصویر بزرگ تری را از دست می دهید. مدیریت تجربه مشتری شامل ترکیبی از محیط، پاکیزگی (دستشویی به ویژه!)، کارکنان صمیمی، قیمت های منصفانه، غذای منحصر به فرد، آرامش و انتظار کم برای صرف غذا می باشند. بسیاری از افراد تنها برای صرف غذا به رستوران نمی آیند بلکه آنها به دنبال تجربه هستند، یک پیشخدمت خسته کننده یا 40 دقیقه انتظار برای آماده شدن غذا می تواند به یک تجربه بد برای مشتری تبدیل شود و این باعث از دست دادن مشتری رستوران شما می شود. یکی از راه های مدیریت رستوران و افزایش فروش رستوران جلب نظر مشتری و احترام به اولین تجربه او برای صرف غذا در رستوران شما است.
محبوب ترین روش انتخاب یک رستوران برای مردم شنیدن تعریف آن از دوستان (78٪) است. پس از آن رسانه های اجتماعی هستند که می توانند به عنوان روشی برای تبلیغات رستوران به کار روند مردم می خواهند آنچه را که از دیگران می شنوند خودشان تجربه نمایند. ایجاد یک تجربه منحصر به فرد و به یاد ماندنی که مردم را ترغیب به صحبت در مورد مسائل مربوط به رستوران نماید یکی از روشهای مدیریت رستوران است. حضور در رسانه های اجتماعی مهم است (تا زمانی که بتوانید آن را مدیریت کنید). نظارت بر آنچه در رسانه های اجتماعی در مورد رستوران شما گفته شده است نیز اهمیت زیادی دارد.
و به یاد داشته باشید، تعریف های کلامی و زبانی می تواند هر دو جنبه مثبت یا منفی را داشته باشد.
رستوران تنها با تعریف های کلامی نمی تواند تبلیغ شود.
شما هنوز هم نیاز به تبلیغات و برندسازی رستوران دارید.
شما نیاز به لوگو دارید
شما نیاز به تبلیغات چاپی دارید
شما نیاز به تبلیغات آنلاین دارید
تبلیغات در بازار رقابتی بسیار مهم است به ویژه زمانی که شما یک رستوران جدید افتتاح نموده اید. به عنوان مدیریت رستوران ترفند بسیار مهم این است بودجه مناسبی برای تبلیغات و برندسازی رستوران خود در نظر بگیریم، مطمئنا، بودجه تبلیغاتی باید متناسب با نیازهای رستوران شما باشد.
شما باید اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. که شامل:
اطلاعات جمعیتی (چه کسانی در اطراف رستوران شما زندگی می کنند؟ تبلیغات رسانه های اجتماعی می توانند به خوبی کار کنند و قابلیت های هدفمندی مخاطبان زیادی را داشته باشند).
روند انجام روشهای تبلیغاتی مختلف
زمان افزایش فروش رستوران (زمان های اوج کاری و فصل مناسب)
این اطلاعات برای بسیاری از تصمیماتی که در مورد رستوران خود می گیرید مفید است
اما پرداخت هزینه برای تبلیغات رستوران برای شما به عنوان مدیریت رستوران بسیار حیاتی است.
پس از تمام راهنمایی های معمول مدیریت رستوران این آخرین نکته یکی از فراموش شده ترین موارد است:
مراقبت از خودتان.
این به نظر عجیب و غریب می رسد، اما بیایید واقع بین باشید: کار رستوران داری کار بسیار سختی است. یک مدیر رستوران در بیشتر یا در تمام طول روز پشت میز نشسته است. یا ممکن است ساعت ها روی پای خود بایستد و کارهای مشکلی را انجام دهد. بنابراین مدیریت رستوران نیز نیاز به استراحت دارد زیرا خستگی ذهنی و جسمی زیادی برای او به وجود می آید که از نظر فیزیکی و عاطفی می تواند مشکلاتی برای او ایجاد نماید.
مراقبت از سلامت خود و کارکنان یکی از موارد مهم در مدیریت رستوران موفق است.
بهترین نکته که ما می توانیم به یک مدیر رستوران جدید ارائه دهیم این است که یک مشاور آگاه پیدا کنید و تمام راهنمایی هایی را که نیاز دارید دریافت کنید. کسی را پیدا کنید که در حال حاضر بتواند به تمامی سوالات شما پاسخ دهد و راهنمایی مورد نیازتان را ارائه نماید و از تمام اصول مدیریتی رستوران آگاه باشد. تیم تخصصی کمالو در اینجا اعلام می دارد که برای احداث رستوران در تهران شامل رستوران ایرانی و رستوران ایتالیایی و روشهای مدیریت رستوران آماده است تا به شما هر نوع مشاوره و کمک ارائه نماید. همچنین طراحی دکوراسیون رستوران و یا دیزاین رستوران شما نیز توسط تیم طراحی متخصص انجام می شود. کلیه جنبه های تبلیغاتی رستوران شامل طراحی منو رستوران , طراحی وب سایت رستوران و انواع تبلیغات چاپی و دیجیتال نیز در این مجموعه انجام می شود.
به یاد داشته باشید رعایت اصول مدیریت رستوران می تواند شما را چندین گام به موفقیت نزدیک تر نماید.